oj chyba będzie klapa od bagażnika do malowania...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hubol
    Drive
    S_OCP Member
    • 2005
    • 79

    oj chyba będzie klapa od bagażnika do malowania...

    Zamieszczone przez Purchawa
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    jak to kiedyś na spocie powiedziałem : lubie mazury
    To musimy kiedy w meskim gronie po sezonie skoczyc do Ruciane Nida.
    Czemu nie :twisted: jestem w 100% za :diabelski_usmiech
    Hołdys Królem jestttt........

    ----------------------------------------
    Octavia 1,9 TDI/ASV/110KM Drive
    ----------------------------------------
    CB Johny II + Presidet ML-145
    ----------------------------------------
  • adik_s
    Rider
    • 2005
    • 259

    #2
    oj chyba będzie klapa od bagażnika do malowania...

    otóż zauważyłem wczoraj,że pod wycieraczką na klapie od bagażnika gdzie kończy sie szyba,że na lakierze porobiły sie bąble, narazie jest to małe zjawisko ale juz mi sie nie podoba, mieliście jakieś problemy podobnej natury? Co na to ASO? -oczywiście wizytacje w ASO sie złoży ale z czystej ciekawości pytam,jak bede mial nastepne wolne to moze fotke wrzuce jak to wygląda... pozdrowionka
    ps. do wszystkich-uwazajcie bo w wawie wciąż kradną octavie na potęge :? :?

    Komentarz


    • #3
      Miałem coś podobnego, małe bąble zaczęły się robić pod spoilerem na klapie bagażnika (w sedanie), prawdopodobnie w ASO źle zamontowali spojler, zła mieszanka, albo za dużo.
      Jeździłem z tym prawie rok i nic wielkiego się nie działo, ale wkońcu stwierdziłem, że na wszelki wypadek powalczę o naprawę za free i udało się, ale lekko nie było :P

      Pojedź najpierw do jakiegoś prywatnego lakiernika i niech on to oceni i poda orientacyjną cenę naprawy, zawsze lepiej mieć więcej informacji przed wizytacją ASO

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez adik_s
        na lakierze porobiły sie bąble
        W octavii nie, ale dawno temu w ŁAdzie niestety tak, przyczyna była bardzo prosta - korozja. Podszybia z reguły są bardziej narażone. Nie miałeś wymienianej albo lakierowanej klapy?
        Zamieszczone przez adik_s
        jak to wygląda
        jeśli wygląda to jak małe wybrzuszenie, to niestety rdza. Zaczyścić delikatnie do blachy, a później pomalować. Jak małe to nawet zaprawką, jak duże to lakierowanie elementu. Polecam pierwsze, nikt przy sprzedaży się nie czepia, że klapa malowana to pewnie powypadkowa naprawa.
        Zamieszczone przez adik_s
        Co na to ASO
        jeśli masz octę od nowości to masz 10 lat gwarancji na perforację nadwozia, która prawdopodobnie właśnie się zaczęła, spróbuj najpierw u nich zrealizować gwarancję na nadwozie.

        Komentarz

        • Porter
          Ambiente
          • 2006
          • 144

          #5
          u mnie tragedia. zaprawki nie pomagają. rdza zaczyna przeżerać... może za drastyczny opis, ale byłem w szoku - tylko i wyłącznie klapa bagażnika. mam kombi więc ostro tam chlapie, ale żeby taka korozja. generalnie pod oknem, w okolicy tablicy i na brzegach. było czyszczone i poprawiane, ale chyba czeka mnie lakiernik. myślę, że na ASO nie mam co liczyć, bo zapewne stwierdzą, że trzeba było od razu reagować, a ja w Polsce jestem od czasu do czasu więc...
          Every man dies. Not every man really lives.
          1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez rezon
            jeśli masz octę od nowości to masz 10 lat gwarancji na perforację nadwozia, która prawdopodobnie właśnie się zaczęła, spróbuj najpierw u nich zrealizować gwarancję na nadwozie.
            Niestety chyba nie jest tak łatwo, mi nie chcieli uznać, powód?
            Otóż podobno istnieje rozróżnienie na korozję blachy i lakieru (chcociaż nawet nie wiem czy lakier może korodować), na blachę gwarancja jest 10lat na lakierniczą chyba 3lata, może to się zmieniło, ale mi cudem udało się wywalczyć naprawę dzięki życzliwości ASO i spojlerowi, który prawdopodobnie przez zły montaż spowodowal korozję.

            POZDR. !

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Jak koroduje blacha wewnatrz jej struktury to taki element sie wymienia, a nie przyklepuje nowa warstwa farby, bo efekt bedzie taki sam. Rdza to takie gowno, ktore jest generalnie bardzo ciezko wyplenic z auta.
              Problem tylnej klapy jest znany i serwisy o tym wiedza. Poprostu do bani jest to pomyslane. Ja myje myjka cisnieniowa auto to zawsze spod tej listwy staram sie brud wyplukac, moze to cos daje, moze nie, ale rdzy puki co nie ma. Mam za to odpryski na rogach tylnej klapy, bo zderzak ciagle jest za wysoko, mimo ze juz byl poprawiany.

              5-6 letnie Focusy maja w tej chwili doly drzwi zjedzone jak 10 letnie Ople, a tylne klapy w niektorych wcale lepiej nie wygladaja, tak wiec nie ma tragedii :wink:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Porter
                Ambiente
                • 2006
                • 144

                #8
                Zamieszczone przez Dynia...
                Otóż podobno istnieje rozróżnienie na korozję blachy i lakieru...
                no właśnie. u mnie też bąbelki - lakier ok. tylko pod spodem rdza - więc to chiba jednak blacha. czysciłem jak mogłem - powiedzmy: "na glanz", mimo to wyłazi na tych samych miejscach. nie chcę do lakiernika, ale co robić - zaprawką bez końca? boję się też tego co napisał rezon - ja sobie lakier sprawdziłem, a kolejny kupiec, może od razu stękać, że malowane i oczywiście żądać obniżki. tak czy siak z klapy... klapa.
                Every man dies. Not every man really lives.
                1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                Komentarz


                • #9
                  Dynia...,
                  Czegoś nie rozumię. Jeśłi jest bąbel pod lakierem tzn korozja blachy już w tym miejscu nastapiła. To w czym ONI mieli problem? Perforacja nadwozia a co tu rozróżniać składowe na lakier czy blachę? A co z podkładem . Który ASO tak ci powiedział? Rozwiń temat bo sam bedąć w Poznaniu mam zamiar w ASO coś z bąblem zrobić?

                  Artur

                  Komentarz


                  • #10
                    ahaha no faktycznie z klapy klapa :lol:


                    ja też miałem bąbelki i wydawało mi się, że to rdza blachy, a tu się okazało, że nie,
                    dlatego najlepiej podjedź do jakiegoś lakiernika i tylko podpytaj co on o tym sądzi, to Cię nie będzie nic kosztowało (no może trochę czasu i benzyny na dojazd :P ), a będziesz wiedział na czym stoisz.

                    Życzę udanego rozwiązania klapowego problemu

                    [ Dodano: Pon 08 Maj, 06 22:48 ]
                    Zamieszczone przez arteles
                    Dynia...,
                    Czegoś nie rozumię. Jeśłi jest bąbel pod lakierem tzn korozja blachy już w tym miejscu nastapiła. To w czym ONI mieli problem? Perforacja nadwozia a co tu rozróżniać składowe na lakier czy blachę? A co z podkładem . Który ASO tak ci powiedział? Rozwiń temat bo sam bedąć w Poznaniu mam zamiar w ASO coś z bąblem zrobić?

                    Artur
                    haha no ja też byłem zaskoczony, i nie odpowiem Ci na to pytanie z braku wiedzy
                    ale diagnoza była jednoznaczna, że to pod gwarancję nie podchodzi

                    udało mi się tylko dlatego, że znam chłopaków z ASO i byli uprzejmi i zastanowili się co z tym zrobić i rzeczywiście podstawą do reklamacji był spojler zamontowany w ASO pół roku po zakupie auta, a bąble porobiły się właśnie tylko pod spojlerem, więc prawdopodobnie z winy ASO, które źle go zamontowało, i to było podstawą gwarancji, bez spojlera chyba bym musiał płacić
                    Więc to chyba nawet poszło na konto ASO, a nie Skody jako takiej.

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Dynia...
                      znam chłopaków z ASO i byli uprzejmi
                      Jak się nie zna i nie są uprzejmi to pozostaje wynająć dobrego adwokata lub lakiernika. Czasami wystarczy groźba wynajęcia pierwszego z nich, próbowałem tego w serwisie Nissana (japońskie też mają usterki), dopiero argument sądu i darmowej reklamy w prasie podziałał. ale sprawy lakiernicze są trudne do wygrania z uwagi na jeden zapis w książce gwarancyjnej - "podstawowa gwarancja nie obejmuje: ... uszkodzeń lakieru spowodowanych czynnikami chemicznymi (zanieczyszczenia, opady przemysłowe, odchody ptasie, żywica z drzew, inne materiały chemiczne - żrące, itp). Pod ostatnie podciąga się np. sól na drogach. Więc gwarancjo bye bye.

                      Komentarz

                      • pskosz
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 703

                        #12
                        Mam 6 octavie kupiłem ją rok temu. Już 2 razy jeżdziłem na reklamacje lakieru (wychodzi rdza) , pierwszy raz klapa pod szybą i na krawędziach. Uznali bez problemu zrobili porządnie nawet szybę wycieli. Teraz znowu oddałem na lakier (reklamacja) rdza pod klamką prawy przód małe bąble na słupkach (szt.2) wychodzi rdza spod rygli w tylnich drzwiach. I znowu uznali bez problemu. Modłinska w warszawie auto wimar
                        pozdrowienia

                        Komentarz

                        • Porter
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 144

                          #13
                          wróciłem dziś do sprawy swojej zabąbelkowanej klapy. niestety leżę w łóżku więć pobawiłem sie telefonem. chyba nie będzie możliwe tego zrobić na gwarancji. co prawda dzwoniłem po serwisach chorwackich, ale oto kilka argumentów, na które może powołać sie każdy serwis - także polski. facet żarł sie ze mną niemożebnie i wciąż wyciągał nowe "asy z rękawa".
                          1. w książce obsługi jest napisane, że gwarancja nie obejmuje szkód powstałych na skutek działania sił zewnętrznych - uznał deszcz za siłe zewnętrzną... potem stwierdził, że korozja mogła powstac nie od wody, ale od innych czynników atmosferycznych lub chemicznych... potem stwierdził, że zapewne nie pielęgnowałem auta wystarczająco (otóż wedle niego powinienem po każdym praniu i po każdym deszczu wysuszyć klapę, a szczególnie miejsce pod szybą i okolice tablicy...) - to wszystko ten sam punkt z książki serwisowej (ostatnia strona).
                          2. następnie powołał sie na kolejny punkt - skoro rdza sie już pojawiła to znaczy, że zareagowałem za późno i usterka nie była usunięta w odpowiednim czasie... następnie zapytał czy użyłem zaprawki. ponieważ jej użyłem to usunąłęm usterkę niezgodnie z przepisami producenta, bo do bąbli i rdzy na klapie nie używa sie zaprawki (pewnie używa sie jej tylko do plastikowych zderzaków).
                          3. w końcu zapytał czy auto było serwisowane w sposób ciągły w ASO - auto ma pięć lat i jest serwisowane, ale od dwóch lat nie w ASO - to jest argument nie z książki obsługi, ale z warunków gwarancji na perforację nadwozia (pkt. 1a).
                          4. na końcu stwierdził, że i tak sprawy perforacji nadwozia moga być rozwiązywane tylko przez serwis kraju, w którym auto bylo kupione (a ja mam auto z Polski).

                          i takie to jest myślenie. pozostaje tylko iść do lakiernika, a potem przekonywać ewentualnego kupca, że auto nie było trzepnięte.

                          poza tym - czy słyszeliście o wewnętrznym pismie Skody, iż nasze autka nie muszą już być serwisowane w ASO aby utrzymać gwarancję? równiez inne serwisy o ile są wyspecjalizowane w Skodzie mogą dokonywać przeglądów i napraw i podbijac nam książeczki co będzie uwzględnianie w wypadkach roszczeń gwarancyjnych.
                          Every man dies. Not every man really lives.
                          1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                          Komentarz

                          • adik_s
                            Rider
                            • 2005
                            • 259

                            #14
                            hej ludziska fajnie, że coś namazaliście na temat, mam nadzieje ze znajde pare minut zeby przeczytac bo niestety zabrali mi wolne przez zidiociałych kibiców i przez nich przez 3doby spalem az 9godz w tym ostatnia noc cala na nogach, z resztą w tv non stop juz o tym mówią...
                            a co do octavki to wyszlo na vagu ze zepsuł sie (o ile dobrze pamietam) zawór wlotu powietrza czy cos takiego i strasznie autko sie muli, ojciec bardziej sie tam kapuje, ja teraz niestety rzadko opiekuje sie autkiem...
                            pozdrówki

                            Komentarz

                            • ===Tomy===
                              Rider
                              • 2006
                              • 552

                              #15
                              Panowie ! Spokojnie.

                              Taki przypadek zdaża się w co n-dziesiątej Octavce Kombi.
                              Przeżyłem to zjawisko na miesiąc przed końcem 3 letniej gwarancji.

                              Powodem powstawania bąbla i uszkodzenia lakieru jest zbyt ciasne spasowanie szyby względem dolnej krawędzi i dochodzi do perforacji lakieru.
                              "Nagromadzona woda nie ma jak zostać odprowadzona i w konsekwencji w miejscu, w którym lakier nie radzi sobie z odpornością na korozję zaczyna się reakcja destrukcji".
                              Tak twierdzi fachowiec z ASO.

                              Mam inną teorię ... coś lub ktoś spaprał lakier w środku klap - za mała ilość lakieru lub złe odtłuszczenie, lub cokolwiek co powoduje to zjawisko.

                              ASO nie robi z tym problemów i naprawiają to gwarancyjnie.
                              Ja dzięki Bogu od początku serwisuje w auto w rzetelnym ASO w Pile i nie miałem z nimi nigdy problemów (nawet jak mi elektryk połamał pieski w plastikach podczas demontażu listew progowych - rabat + prezent w postaci chromów).

                              Skoda Auto Polska zna ten przypadek i nie ucieka od odpowiedzialności.
                              Nie wymieniają klapy. Klapę malują na nowo i wklejają nową, oryginalną szybę z prawidłowym odstępem od krawędzi klapy. Jedyny minus to uziemione auto na minimu 4 dni. ASO w tym przypadku dało mi auto zastępcze - oczywiście nieodpłatnie. Otrzymałem z pełnym bakiem - oddałem z pełnym. Żadnych kosztów.

                              Walczcie i powodzenia.
                              Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                              Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                              Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                              Komentarz

                              • EŁ
                                L&K
                                • 2004
                                • 1168
                                • Octavia III (5E3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                #16
                                byłem ostatanio ze swoją O1 kombi w serwisie blachraskim skody na Włoscianskiej..zrobiły mi sie małe odpryski lakieru na rogach tej nakładki nad tablica rej....pan odrazu stwierdził ze kwalifikuje sie do naparwy gearancyjnej .....i dodał ze w nowszych modelach jest jeszcze gorzej ( tych po lifcie w 2000 r) bo poskapili uszczelki pomiedzy szyba a klapa w kombi..i rdzewieje także pod szybą...... :?

                                Komentarz

                                • konar
                                  Drive
                                  • 2004
                                  • 85

                                  #17
                                  Moja Octa wlasnie w ten poniedzialek pojechala na naprawe tylnej klapy (gwarancja) z powodu rdzy przy ramce nad tablica rejestracyjna. Czas naprawy ok 5 dni. Dostalem zastepczego killera pt. Fabia 1,2 HTP. Przesiadka jest traumatyczna aczkolwiek i troszke zabawna ....
                                  Konar
                                  Była OI ASV- 143/327
                                  powered by Master's
                                  Jest Freetrack 170/350

                                  Komentarz

                                  • Porter
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 144

                                    #18
                                    ok. dobra. wszystko pięknie. mam tylko pytanie: czy Wasze Skody były serwisowane w ASO? ja swojej nie serwisuję w ASO, a że przepis dopuszczający inne serwisy jest dość młody to brakuje mi kilku pieczątek w książeczce. nie wiem co na to powie ASO. jak to było u Was?
                                    Every man dies. Not every man really lives.
                                    1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                                    Komentarz

                                    • konar
                                      Drive
                                      • 2004
                                      • 85

                                      #19
                                      Tak,
                                      Moja od poczatku do teraz jest serwisowana w ASO, miala takze roczny przeglad nadwozia w ASO. Takze ja mialem tutaj kwestje bezdyskusyjna.
                                      Konar
                                      Była OI ASV- 143/327
                                      powered by Master's
                                      Jest Freetrack 170/350

                                      Komentarz

                                      • Porter
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 144

                                        #20
                                        no właśnie. tu problematyczna jest kwestia osobnej gwarancji na perforację nadwozia. jest tam zapisane, że trzeba auto serwisować w sposób ciągły okreslony przez producenta. co prawda teraz możemy serwisować auta nie w ASO i będzie to uznawane, ale tylko co do gwarancji mechanicznej, a kwestia korozji przedstawia się inaczej. teoretycznie bowiem auto powinno mieć coroczny przegląd powłoki lakieru tylko w ASO. i d... jeśli nie jeździsz co roku do ASO to wisisz na łasce dilera, bo na końcu wszystko od niego zależy. jeden się zgodzi drugi nie. mój diler jest całkiem w porządku więc spróbuję w przyszłym tygodniu. zobaczymy.
                                        Every man dies. Not every man really lives.
                                        1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                                        Komentarz

                                        • Samiec
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4287
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          U mnie tez sie po tej zimie zaczelo :?
                                          Mam liftback-a i po obu stronach tej listwy widac odstajacy lakier. :?
                                          Z gwarancja nie bylo by u mnie problemu ,ale mam nowa klape ,malowana przez ASO i dostalem gwarancje na to tylko na pol roku :? (tak gadal szef serwisu). A od naprawy uplynelo juz z 1,5 roku :roll:
                                          Niedlugo przeglad trzeba zagadac ,bo cos lipe odwalili :evil:
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz

                                          • Arti23
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 892
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Z gwarancja nie bylo by u mnie problemu ,ale mam nowa klape ,malowana przez ASO i dostalem gwarancje na to tylko na pol roku (tak gadal szef serwisu).
                                            jak słyszę takierzeczy to śmiech mnie ogarnia. dobrze że nie powiedzieli że masz gwrancji 2 tygodnie :diabelski_usmiech jeżeli klapajest nowa to masz rok gwarancji i mówić że pół roku to oni sobie mogą.

                                            Problem klapy już przerabiałem w ubiegłym roku w wakacje, choć auto jest z 2001r ( pierwsza rejestracja 2002) to bez słowa uznali reklamację (auto serwisowane w ASO). teraz mam problem ze słupkami drzwi, niestey ASO sie wypięło tłumaczac się uszkodzeniami mechanicznymi lakieru.

                                            tak apropos gwarancji perforacyjnej (10 lat) to jest uznawana tylko wtedy gdy blacha zacznie rdzewieć od wewnątrz i jak juz widać rdzę na zewnątz to pod lakierem jest już dziura (takie wyjaśnienie serwisu). naprawy nieszczęsnych klap jest realizowana z gwarancji na lakier

                                            pozdr
                                            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                            Komentarz

                                            • S3 CHRIS
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 979
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #23
                                              jeżeli auto było serwisowane to proponuje jechać do ASO i zgłośic problem, w moim przypadku ASO wysyłało prośbe o autoryzację na naprawę do SAPu i uznali reklamację........., podstawa to przeglądu wbite do ks.serwisowej
                                              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                              Komentarz

                                              • ===Tomy===
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 552

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Samiec
                                                U mnie tez sie po tej zimie zaczelo :?
                                                Mam liftback-a i po obu stronach tej listwy widac odstajacy lakier. :?
                                                Jak widzę zmora każdej Octavki. U mnie chłopaki serwisu wpadli na pomysł, aby podnieść (oddalić) lekko górne krawędzie listwy od blachy. Podłożyli cieniutkie podkładki z gumy i już 2-gi rok (odpukać, wypluć, tfu tfu) jest OK.
                                                Co do gwarancji to niestety .. jest znacznie krótsza i żaden serwis nie da nowej, trzyletniej rękojmi
                                                Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                                Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                                Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                                Komentarz

                                                • S3 CHRIS
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 979
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez ===Tomy===
                                                  Zamieszczone przez Samiec
                                                  U mnie tez sie po tej zimie zaczelo :?
                                                  Mam liftback-a i po obu stronach tej listwy widac odstajacy lakier. :?
                                                  Jak widzę zmora każdej Octavki. U mnie chłopaki serwisu wpadli na pomysł, aby podnieść (oddalić) lekko górne krawędzie listwy od blachy. Podłożyli cieniutkie podkładki z gumy i już 2-gi rok (odpukać, wypluć, tfu tfu) jest OK.
                                                  Co do gwarancji to niestety .. jest znacznie krótsza i żaden serwis nie da nowej, trzyletniej rękojmi
                                                  można kożystać albo z gwarancji 3 lata albo z rękojmi równolegle pod warunkim wykonywania przegladów
                                                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...