Zamieszczone przez Purchawa
oj chyba będzie klapa od bagażnika do malowania...
Zwiń
X
-
oj chyba będzie klapa od bagażnika do malowania...
Hołdys Królem jestttt........
----------------------------------------
Octavia 1,9 TDI/ASV/110KM Drive
----------------------------------------
CB Johny II + Presidet ML-145
----------------------------------------Tagi: Brak
-
-
oj chyba będzie klapa od bagażnika do malowania...
otóż zauważyłem wczoraj,że pod wycieraczką na klapie od bagażnika gdzie kończy sie szyba,że na lakierze porobiły sie bąble, narazie jest to małe zjawisko ale juz mi sie nie podoba, mieliście jakieś problemy podobnej natury? Co na to ASO? -oczywiście wizytacje w ASO sie złoży ale z czystej ciekawości pytam,jak bede mial nastepne wolne to moze fotke wrzuce jak to wygląda... pozdrowionka
ps. do wszystkich-uwazajcie bo w wawie wciąż kradną octavie na potęge :? :?
-
-
Dynia...
Miałem coś podobnego, małe bąble zaczęły się robić pod spoilerem na klapie bagażnika (w sedanie), prawdopodobnie w ASO źle zamontowali spojler, zła mieszanka, albo za dużo.
Jeździłem z tym prawie rok i nic wielkiego się nie działo, ale wkońcu stwierdziłem, że na wszelki wypadek powalczę o naprawę za free i udało się, ale lekko nie było :P
Pojedź najpierw do jakiegoś prywatnego lakiernika i niech on to oceni i poda orientacyjną cenę naprawy, zawsze lepiej mieć więcej informacji przed wizytacją ASO
Komentarz
-
Zamieszczone przez adik_sna lakierze porobiły sie bąble
Zamieszczone przez adik_sjak to wygląda
Zamieszczone przez adik_sCo na to ASO
Komentarz
-
-
u mnie tragedia. zaprawki nie pomagają. rdza zaczyna przeżerać... może za drastyczny opis, ale byłem w szoku - tylko i wyłącznie klapa bagażnika. mam kombi więc ostro tam chlapie, ale żeby taka korozja. generalnie pod oknem, w okolicy tablicy i na brzegach. było czyszczone i poprawiane, ale chyba czeka mnie lakiernik. myślę, że na ASO nie mam co liczyć, bo zapewne stwierdzą, że trzeba było od razu reagować, a ja w Polsce jestem od czasu do czasu więc...Every man dies. Not every man really lives.
1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
Komentarz
-
-
Dynia...
Zamieszczone przez rezonjeśli masz octę od nowości to masz 10 lat gwarancji na perforację nadwozia, która prawdopodobnie właśnie się zaczęła, spróbuj najpierw u nich zrealizować gwarancję na nadwozie.
Otóż podobno istnieje rozróżnienie na korozję blachy i lakieru (chcociaż nawet nie wiem czy lakier może korodować), na blachę gwarancja jest 10lat na lakierniczą chyba 3lata, może to się zmieniło, ale mi cudem udało się wywalczyć naprawę dzięki życzliwości ASO i spojlerowi, który prawdopodobnie przez zły montaż spowodowal korozję.
POZDR. !
Komentarz
-
Jak koroduje blacha wewnatrz jej struktury to taki element sie wymienia, a nie przyklepuje nowa warstwa farby, bo efekt bedzie taki sam. Rdza to takie gowno, ktore jest generalnie bardzo ciezko wyplenic z auta.
Problem tylnej klapy jest znany i serwisy o tym wiedza. Poprostu do bani jest to pomyslane. Ja myje myjka cisnieniowa auto to zawsze spod tej listwy staram sie brud wyplukac, moze to cos daje, moze nie, ale rdzy puki co nie ma. Mam za to odpryski na rogach tylnej klapy, bo zderzak ciagle jest za wysoko, mimo ze juz byl poprawiany.
5-6 letnie Focusy maja w tej chwili doly drzwi zjedzone jak 10 letnie Ople, a tylne klapy w niektorych wcale lepiej nie wygladaja, tak wiec nie ma tragedii :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dynia...Otóż podobno istnieje rozróżnienie na korozję blachy i lakieru...Every man dies. Not every man really lives.
1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
Komentarz
-
-
arteles
Dynia...,
Czegoś nie rozumię. Jeśłi jest bąbel pod lakierem tzn korozja blachy już w tym miejscu nastapiła. To w czym ONI mieli problem? Perforacja nadwozia a co tu rozróżniać składowe na lakier czy blachę? A co z podkładem . Który ASO tak ci powiedział? Rozwiń temat bo sam bedąć w Poznaniu mam zamiar w ASO coś z bąblem zrobić?
Artur
Komentarz
-
Dynia...
ahaha no faktycznie z klapy klapa :lol:
ja też miałem bąbelki i wydawało mi się, że to rdza blachy, a tu się okazało, że nie,
dlatego najlepiej podjedź do jakiegoś lakiernika i tylko podpytaj co on o tym sądzi, to Cię nie będzie nic kosztowało (no może trochę czasu i benzyny na dojazd :P ), a będziesz wiedział na czym stoisz.
Życzę udanego rozwiązania klapowego problemu
[ Dodano: Pon 08 Maj, 06 22:48 ]
Zamieszczone przez artelesDynia...,
Czegoś nie rozumię. Jeśłi jest bąbel pod lakierem tzn korozja blachy już w tym miejscu nastapiła. To w czym ONI mieli problem? Perforacja nadwozia a co tu rozróżniać składowe na lakier czy blachę? A co z podkładem . Który ASO tak ci powiedział? Rozwiń temat bo sam bedąć w Poznaniu mam zamiar w ASO coś z bąblem zrobić?
Artur
ale diagnoza była jednoznaczna, że to pod gwarancję nie podchodzi
udało mi się tylko dlatego, że znam chłopaków z ASO i byli uprzejmi i zastanowili się co z tym zrobić i rzeczywiście podstawą do reklamacji był spojler zamontowany w ASO pół roku po zakupie auta, a bąble porobiły się właśnie tylko pod spojlerem, więc prawdopodobnie z winy ASO, które źle go zamontowało, i to było podstawą gwarancji, bez spojlera chyba bym musiał płacić
Więc to chyba nawet poszło na konto ASO, a nie Skody jako takiej.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Dynia...znam chłopaków z ASO i byli uprzejmi
Komentarz
-
-
Mam 6 octavie kupiłem ją rok temu. Już 2 razy jeżdziłem na reklamacje lakieru (wychodzi rdza) , pierwszy raz klapa pod szybą i na krawędziach. Uznali bez problemu zrobili porządnie nawet szybę wycieli. Teraz znowu oddałem na lakier (reklamacja) rdza pod klamką prawy przód małe bąble na słupkach (szt.2) wychodzi rdza spod rygli w tylnich drzwiach. I znowu uznali bez problemu. Modłinska w warszawie auto wimarpozdrowienia
Komentarz
-
-
wróciłem dziś do sprawy swojej zabąbelkowanej klapy. niestety leżę w łóżku więć pobawiłem sie telefonem. chyba nie będzie możliwe tego zrobić na gwarancji. co prawda dzwoniłem po serwisach chorwackich, ale oto kilka argumentów, na które może powołać sie każdy serwis - także polski. facet żarł sie ze mną niemożebnie i wciąż wyciągał nowe "asy z rękawa".
1. w książce obsługi jest napisane, że gwarancja nie obejmuje szkód powstałych na skutek działania sił zewnętrznych - uznał deszcz za siłe zewnętrzną... potem stwierdził, że korozja mogła powstac nie od wody, ale od innych czynników atmosferycznych lub chemicznych... potem stwierdził, że zapewne nie pielęgnowałem auta wystarczająco (otóż wedle niego powinienem po każdym praniu i po każdym deszczu wysuszyć klapę, a szczególnie miejsce pod szybą i okolice tablicy...) - to wszystko ten sam punkt z książki serwisowej (ostatnia strona).
2. następnie powołał sie na kolejny punkt - skoro rdza sie już pojawiła to znaczy, że zareagowałem za późno i usterka nie była usunięta w odpowiednim czasie... następnie zapytał czy użyłem zaprawki. ponieważ jej użyłem to usunąłęm usterkę niezgodnie z przepisami producenta, bo do bąbli i rdzy na klapie nie używa sie zaprawki (pewnie używa sie jej tylko do plastikowych zderzaków).
3. w końcu zapytał czy auto było serwisowane w sposób ciągły w ASO - auto ma pięć lat i jest serwisowane, ale od dwóch lat nie w ASO - to jest argument nie z książki obsługi, ale z warunków gwarancji na perforację nadwozia (pkt. 1a).
4. na końcu stwierdził, że i tak sprawy perforacji nadwozia moga być rozwiązywane tylko przez serwis kraju, w którym auto bylo kupione (a ja mam auto z Polski).
i takie to jest myślenie. pozostaje tylko iść do lakiernika, a potem przekonywać ewentualnego kupca, że auto nie było trzepnięte.
poza tym - czy słyszeliście o wewnętrznym pismie Skody, iż nasze autka nie muszą już być serwisowane w ASO aby utrzymać gwarancję? równiez inne serwisy o ile są wyspecjalizowane w Skodzie mogą dokonywać przeglądów i napraw i podbijac nam książeczki co będzie uwzględnianie w wypadkach roszczeń gwarancyjnych.Every man dies. Not every man really lives.
1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
Komentarz
-
-
hej ludziska fajnie, że coś namazaliście na temat, mam nadzieje ze znajde pare minut zeby przeczytac bo niestety zabrali mi wolne przez zidiociałych kibiców i przez nich przez 3doby spalem az 9godz w tym ostatnia noc cala na nogach, z resztą w tv non stop juz o tym mówią...
a co do octavki to wyszlo na vagu ze zepsuł sie (o ile dobrze pamietam) zawór wlotu powietrza czy cos takiego i strasznie autko sie muli, ojciec bardziej sie tam kapuje, ja teraz niestety rzadko opiekuje sie autkiem...
pozdrówki
Komentarz
-
-
Panowie ! Spokojnie.
Taki przypadek zdaża się w co n-dziesiątej Octavce Kombi.
Przeżyłem to zjawisko na miesiąc przed końcem 3 letniej gwarancji.
Powodem powstawania bąbla i uszkodzenia lakieru jest zbyt ciasne spasowanie szyby względem dolnej krawędzi i dochodzi do perforacji lakieru.
"Nagromadzona woda nie ma jak zostać odprowadzona i w konsekwencji w miejscu, w którym lakier nie radzi sobie z odpornością na korozję zaczyna się reakcja destrukcji".
Tak twierdzi fachowiec z ASO.
Mam inną teorię ... coś lub ktoś spaprał lakier w środku klap - za mała ilość lakieru lub złe odtłuszczenie, lub cokolwiek co powoduje to zjawisko.
ASO nie robi z tym problemów i naprawiają to gwarancyjnie.
Ja dzięki Bogu od początku serwisuje w auto w rzetelnym ASO w Pile i nie miałem z nimi nigdy problemów (nawet jak mi elektryk połamał pieski w plastikach podczas demontażu listew progowych - rabat + prezent w postaci chromów).
Skoda Auto Polska zna ten przypadek i nie ucieka od odpowiedzialności.
Nie wymieniają klapy. Klapę malują na nowo i wklejają nową, oryginalną szybę z prawidłowym odstępem od krawędzi klapy. Jedyny minus to uziemione auto na minimu 4 dni. ASO w tym przypadku dało mi auto zastępcze - oczywiście nieodpłatnie. Otrzymałem z pełnym bakiem - oddałem z pełnym. Żadnych kosztów.
Walczcie i powodzenia.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
byłem ostatanio ze swoją O1 kombi w serwisie blachraskim skody na Włoscianskiej..zrobiły mi sie małe odpryski lakieru na rogach tej nakładki nad tablica rej....pan odrazu stwierdził ze kwalifikuje sie do naparwy gearancyjnej .....i dodał ze w nowszych modelach jest jeszcze gorzej ( tych po lifcie w 2000 r) bo poskapili uszczelki pomiedzy szyba a klapa w kombi..i rdzewieje także pod szybą...... :?
Komentarz
-
-
Moja Octa wlasnie w ten poniedzialek pojechala na naprawe tylnej klapy (gwarancja) z powodu rdzy przy ramce nad tablica rejestracyjna. Czas naprawy ok 5 dni. Dostalem zastepczego killera pt. Fabia 1,2 HTP. Przesiadka jest traumatyczna aczkolwiek i troszke zabawna ....Konar
Była OI ASV- 143/327
powered by Master's
Jest Freetrack 170/350
Komentarz
-
-
ok. dobra. wszystko pięknie. mam tylko pytanie: czy Wasze Skody były serwisowane w ASO? ja swojej nie serwisuję w ASO, a że przepis dopuszczający inne serwisy jest dość młody to brakuje mi kilku pieczątek w książeczce. nie wiem co na to powie ASO. jak to było u Was?Every man dies. Not every man really lives.
1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
Komentarz
-
-
no właśnie. tu problematyczna jest kwestia osobnej gwarancji na perforację nadwozia. jest tam zapisane, że trzeba auto serwisować w sposób ciągły okreslony przez producenta. co prawda teraz możemy serwisować auta nie w ASO i będzie to uznawane, ale tylko co do gwarancji mechanicznej, a kwestia korozji przedstawia się inaczej. teoretycznie bowiem auto powinno mieć coroczny przegląd powłoki lakieru tylko w ASO. i d... jeśli nie jeździsz co roku do ASO to wisisz na łasce dilera, bo na końcu wszystko od niego zależy. jeden się zgodzi drugi nie. mój diler jest całkiem w porządku więc spróbuję w przyszłym tygodniu. zobaczymy.Every man dies. Not every man really lives.
1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
Komentarz
-
-
U mnie tez sie po tej zimie zaczelo :?
Mam liftback-a i po obu stronach tej listwy widac odstajacy lakier. :?
Z gwarancja nie bylo by u mnie problemu ,ale mam nowa klape ,malowana przez ASO i dostalem gwarancje na to tylko na pol roku :? (tak gadal szef serwisu). A od naprawy uplynelo juz z 1,5 roku :roll:
Niedlugo przeglad trzeba zagadac ,bo cos lipe odwalili :evil:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecZ gwarancja nie bylo by u mnie problemu ,ale mam nowa klape ,malowana przez ASO i dostalem gwarancje na to tylko na pol roku (tak gadal szef serwisu).
Problem klapy już przerabiałem w ubiegłym roku w wakacje, choć auto jest z 2001r ( pierwsza rejestracja 2002) to bez słowa uznali reklamację (auto serwisowane w ASO). teraz mam problem ze słupkami drzwi, niestey ASO sie wypięło tłumaczac się uszkodzeniami mechanicznymi lakieru.
tak apropos gwarancji perforacyjnej (10 lat) to jest uznawana tylko wtedy gdy blacha zacznie rdzewieć od wewnątrz i jak juz widać rdzę na zewnątz to pod lakierem jest już dziura (takie wyjaśnienie serwisu). naprawy nieszczęsnych klap jest realizowana z gwarancji na lakier
pozdr
Komentarz
-
-
jeżeli auto było serwisowane to proponuje jechać do ASO i zgłośic problem, w moim przypadku ASO wysyłało prośbe o autoryzację na naprawę do SAPu i uznali reklamację........., podstawa to przeglądu wbite do ks.serwisowejET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecU mnie tez sie po tej zimie zaczelo :?
Mam liftback-a i po obu stronach tej listwy widac odstajacy lakier. :?
Co do gwarancji to niestety .. jest znacznie krótsza i żaden serwis nie da nowej, trzyletniej rękojmiPowyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ===Tomy===Zamieszczone przez SamiecU mnie tez sie po tej zimie zaczelo :?
Mam liftback-a i po obu stronach tej listwy widac odstajacy lakier. :?
Co do gwarancji to niestety .. jest znacznie krótsza i żaden serwis nie da nowej, trzyletniej rękojmiET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
Komentarz